Rubrika: UDRŽITELNÝ ŽIVOTNÍ STYL
Jděme po zelené…., aneb nechme půdu zarůst
7. listopad 2013, Ing. Jakub Elbl, Ing. Antonín KintlÚzemí České republiky patří mezi země s nejdokonalejší a nejhustší sítí turistického značení pro pěší turistiku. Pro dosažení vytouženého cíle se musíme držet patřičné značky a pro snadnou orientaci i správné barvy. V zemědělství a v podobných činnostech bychom se měli držet vždy barvy zelené.
Bio: Zájem veřejnosti roste, stejně jako nabídka
5. listopad 2013, Martin Singr[ téma: biopotraviny, farmářské trhy, zdraví, chemie, jídlo, potraviny ]
Biopotraviny jsou ve společnosti velmi známé. Někdo je kupuje pravidelně, jiný čas od času a najdou se i spotřebitelé, kteří se těmto produktům vyhýbají. Jak se vyvíjí situace na trhu s biopotravinami? Roste zájem, stagnuje nebo snad klesá?
Látkové pleny aneb jak jsem to praktikovala já
4. říjen 2013, Lenka KadlíkováSlyšíte nebo vidíte napsané „látkové pleny“ a vstávají vám vlasy hrůzou při představě hory čtvercových plen na praní a žehlení? Věřte, dnes nejsou látkové plenky jen o čtvercovkách, které znaly naše maminky a babičky.
Draní peří, aneb jak to bylo pohádko
25. září 2013, Mgr. Jana Hájková Dnes už je to pro mladou generaci takřka neznámá věc. Asi jako gramofonová deska s elpíčky nebo pračka zvaná vířivka či valcha sloužící k ručnímu praní prádla. Tak tyhle věci, stejně tak jako draní peří, zná mnoho z nás již jen z vyprávění našich babiček a maminek.
Kokosový X palmový olej
20. září 2013, Jan HolubPravděpodobně už víte, že pokud chcete zdravou kuchyni, vyplatí se sáhnout po kvalitním olivovém oleji. Ten však není jediný. V dnešním článku se podíváme na další zástupce, konkrétně olej kokosový a palmový. Právě o nich totiž v poslední době po internetu koluje spousta nepravd, za kterými jsou neúplné informace nebo marketingové triky. Dnešní článek, ve kterém se zaměříme na kokosový a palmový olej vám umožní si konečně udělat jasno.
Měsíc biopotravin je tu, chce vyvrátit nedůvěru
12. září 2013, Martin SingrJiž tradičně je září Měsícem biopotravin. Cílem letošního ročníku je zvýšit důvěru spotřebitelů v kvalitu biopotravin. Také by se mělo zlepšit povědomí o přínosu biopotravin i ekologického zemědělství a jeho vlivu nejen na životní prostředí, ale i na lidské zdraví.
Ekologická toaleta
11. září 2013, Helena DvořáčkováPojem ekologická toaleta sice může znít přehnaně, přesto jde o velice rozšířený způsob, jak efektivně spotřebovávat vlastní odpady.
Ekozóna – život ve vodě
9. září 2013, Mgr. Radomír DohnalJak jsme informovali v předchozím článku, EKOZÓNA I. – aneb COPAK SE TO DĚJE NA LIPNĚ?, lidé z občanského sdružení DAPHNE ČR – Institutu pro aplikovanou ekologii, úspěšně realizují v zátoce Vřesná u Frymburku sérii opatření v rámci projektu „Ekozóna – život ve vodě“. Jak konkrétně postupují, nám ukázala Monika Krolová.
(NE)šťastní medvědi z reklamy na Coca Colu
15. srpen 2013, Petr KadlíkPamatujete na šťastnou rodinku ledních medvědů, co v televizní reklamě radostně popíjí vychlazenou limonádu Coca Cola? Kampaň The Real Bears se snaží ukázat, že přeslazené limonády neprospívají ani medvědům, ani lidem.
5 způsobů, jak se re-hydratovat a ulehčit svému tělu
2. srpen 2013, Jan HolubPřeplněné silnice, spěch, absence snídaně, nezdravé jídlo a hromada stresu. Tak právě to je s určitou nadsázkou recept, jak se co nejrychleji zabít! Všechny vyjmenované aspekty se vážou na situace, které po nás zpravidla požaduje systém (někdy mylně zaměňován za společnost…). Pravdou však je, že z dlouhodobého hlediska to vede k degenerativnímu zdraví, oslabení imunitního systému a především dehydratované populaci. (Více o dehydrataci v našem článku…