Vodni lobbing
Navíc mají z kapes nás všech odtéci nemalé prostředky na realizaci nesmyslných staveb nutných pro překonání výškových rozdílů přehrad pro výletní (a údajně i pro nákladní) lodě. O které lobby se jedna? Jde o lobby prodejců motorových člunu, lobby některých prodejců benzínu (kteří již dnes vykupují místa u Vltavy pro budoucí benzínky), lobby provozujících vyhlídkové plavby (tzv. parnikarská) a lobby stavebních firem usilujících o státní zakázky v mnou předpokládaném rozsahu 1,8 až 3,2 mld Kč (odhady získané poslanci jsou nižší a činí na podstatnou část staveb 0,733 až 1,443 mld Kč).
Povolování provozu motorových člunu na Vltavě (i když zatím jen v režimu výjimek) považuji za zločin proti české krajině a rekreantům, a to zejména z důvodů hlučnosti těchto plavidel; stavbu zdymadel a výtahu (zdvihadel) na přehradách (Slapy. Kamýk, Orlík) a plavebních komor (na Hluboké, v Českém Vrbném, aj.) za vyhazování peněz oknem, navíc s negativními důsledky pro životní prostředí. Lobování, ve kterém se dávají úplatky, není lobbingem, ale organizovaným zločinem. Pevně věřím, že se náš parlament bude stále méně (a ne více) podobat ruské dumě, kde je rozdávání finančních pozornosti za prosazování určitých zákonů běžné...
přepis stenozaznamu příslušné senátní schůze naleznete na www.Senat.cz
autor:
Diskuze k článku „Vodni lobbing“