autor: Lenka Kadlíková
Jak už jste si možná u nás zvykli, naše výlety jsou hodně o Krkonoších a koloběžkách. Dneska tomu nebude jinak. Vydáme se opět lanovkou na Černou horu a vyrazíme, i pro nás místňáky, málo známé cestě přes Jánské lázně, kolem lomu v Černém dole a Lanově do Vrchlabí. Tentokrát jsme lehce zabloudili, teda jeli jinudy než jsme chtěli.

Lanovkou na horu

Na vrchol Černé hory Vás vyveze lanovka z půvabného městečka Janské lázně. Pokud jste zatoužili kraj okolo Pece Pod Sněžkou a Černé hory lépe poznat, možná by Vás mohla zajímat nabídka výLETNÍ sezónky , která Vám umožní celý půlrok jezdit lanovkami. Vyrazit můžete nejen Černou horu, ale také na Portášky a Hnědý vrch. V rámci této permanentky si můžete užít i Stezku korunami stromů, kolem které dnes pojedeme. Případně mrkněte na čtyřdenní Enjoycard.

Z Černé hory lesní cestou, teda bylo to v plánu :-D

Stejně jako minule, po chvíli strávené v herním parku Kabinka, hned u horní stanice lanovky se vydáme po přijemné cestě směrem Černohorskému rašeliništi. Děti jistě budou zastavovat a studovat zábavné cedule naučné stezky o kosovi horském. blízkém příbuzném známého kosa černého.

Před Černou boudou se cesta začne svažovat. A stane se z ní směska kamení, štěrku a písku, tak opatrně, ať neskončíte rozplácnutí na zemi a odření jako můj manžel. Po téhle cestě dojedeme až na rozcestník ještě před odbočkou na rašeliniště. Tady odbočíme vpravo po zelené.

Pozor ať neskončíte, kde nemáte co dělat. Jako naše rodinka :-D

Kochejte se výhledy ale dávejte pozor ať nepřejedete odbočku na modrou turistickou cestu, která Vás dovede k rozcestníku Nad pardubickými boudami. Nám se ji podařilo najít až doma po podrobném porovnávání mapy a záznamu kudy jsme skutečně jeli podle Googlu.

Pokud tam totiž neodbočíte, skončíte na neznačené cestě, která Vás dovede na známou a koloběžkáři velmi využívanou asfaltku, kterou se svezete přímo ke Stezce Korunami stromů. O té někdy jindy.

Přes parkoviště do lesů a luk

Projedeme parkoviště a úplně v rohu narazíme na cestu, která nás povede lesem a lučními enklávami s krásným výhledem až na Zvičinu nebo naopak směrem k Černé hoře. Cesta Vás dovede až k zaniklému hradišti Purkhýbl v Černém dole. Celou cestu budete narážet na odbočky, které jsou v mapě značené přerušovanou šedou čárou, tak bacha ať nesjedete někam kam nechcete.

Na křižovatce hned pod ním se můžeme rozhodnout, zda pojedeme zbytek cesty po frekventovaných asfaltkách nebo to vezmeme přírodou. Za nás jasná druhá varianta. Vydáme se nahoru k lomu.

Kolem vápencového lomu s nejdelší nákladní lanovkou v Evropě

Než se Vám otevře výhled do lomu, budete projíždět centrem a po té v kopci podjíždět lanovku, která dopravuje kámen z lomu přímo do vápenky, která se nachází v Kunčicích. Celá její trasa je dlouhá 8350m a je označována jako nejdelší svého druhu v Evropě. Kolem lomu vede pěkná vyhlídková cesta. Na konci lomu odbočíme směr Horní Lánov.

Do Vrchlabí Hančinou cestou po naučné stezce

V Lánově se vydáme kousíček nahoru a přejedeme most. Nyní hurá do kopce kolem penzionu Bílý hořec, až k odpočívadlu a první zastávce naučné stezky. Cesta nás pak mezi poli a loukami dovede až autobusovému a vlakovému nádraží ve Vrchlabí.

Na mapě je námi původně plánovaná trasa. Pozor na bod 2. Právě tuhle odbočku jsme přejeli :-).

témata článku:
autor:
datum vydání:
28. června 2024

Diskuze k článku „Na koloběžce z Černé hory, nechtěně po neznačené cestě, a kolem lomu do Vrchlabí“

Líbí se Vám naše články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!