Na kole či koloběžce z Benecka přes Špindlerův mlýn a Strážné do Vrchlabí

autor: Lenka Kadlíková
Krásný cyklovýlet, který si užijí i děti.

Cesta je sice relativně dlouhá (32km), ale na to, že jste v Krkonoších, tak nenáročná. Vesměs vede po upravených cestách, takže je dobře sjízdná i pro koloběžku. Děti určitě ocení zastávky na něco dobrého, naučné stezky a ke konci cesty i parádní hřiště.

Cyklobusem na Benecko

Nejste-li ubytovaní přímo na Benecku, je ideální se na start nechat vyvézt Cyklobusem, případně lanovkou na Žalý a vyrazit ze Žalého. Benecko je malebná obec uzpůsobená jak pro letní tak zimní turistiku. Najdete tu spoustu možností vyžití jak v létě tak v zimě. My se vydáme směr Rovinka, kde nás čeká možná první zastávka na něco dobrého.

Po rovince na Rovinku

Od zastávky cyklobusu u hotelu Kubát se vydáme po hlavní silnici, přes parkoviště, směrem do centra obce. V místě, kde se silnice stáčí dolů, odbočíme k Odpočinkovému místu. Zde se můžete pokochat krásným výhledem na známou krkonošskou horu Kotel a zahrát si s dětmi poznávačku hub. Vydáme se nahoru do kopce. Nahoře jsme doslova za pár minut. Po asfaltové cestě dojedeme podstatě po rovince až na Rovinku. Určitě tu potkáte i in-line bruslaře, kteří si tuhle cestu oblíbili.

Druhá možnost jak dojet na Rovinku je, vydat se od hotelu Kubát po žluté a částečně přírodním trailem Benecko. Tato možnost je kratší, ale trošku náročnější. Děti jistě ocení naučnou stezku. Touto trasou částečně pojedete, pokud budete sjíždět ze Žalýho.

Na Rovinku vede ještě jedna pěkná, zeleně značená cesta lesem, plná vyřezávaných dřevěných zvířátek. Nicméně ta je ideální pěšky. Pro kola je nesjízdná.

Hurá na Špindl

Z Rovinky budeme mírně stoupat a zas klesat lesem či lučními enklávami. Po několika kilometrech se nám otevře pěkný výhled na Labskou přehradu a kopečky nad Špindlem. Zde nesmíte minout samoobslužný Limobar s vynikající zmrzlinou.

Dál máte několik možností kudy sjet dolů do Špindlu. Abyste se nemuseli trmácet po frekventované silnici vedoucí z Vrchlabí, doporučuji sjet až u bobové dráhy a lanového parku u hotelu Harmony. Vyjedete u parkoviště Hromovka. Odsud je to kousíček do centra Špindlu.

Hurá do jediného většího kopce na cestě

Dál se vydáme do Svatého Petra. Odsud nás čeká asi nejnáročnější část cesty. Stoupání, které dětem ale zpříjemní další zvířátková naučná stezka. Vy se můžete kochat výhledem na Medvědín, Zlaté návrší a Kotel. Jakmile dorazíte k přístřešku Věřina stezka, máte vyhráno, odsud pojedete podstatě už jen z kopce :-).

Strážné

Strážné je další malebná vesnice, která je super výchozím místem na výlety do Krkonoš. S dětmi zde nesmíte minout parádní hřiště, které najdete hned vedle obecní restaurace. Pokud už pospícháte, vemte to dál po hlavní silnici, která Vás zavede do Hořejšího Vrchlabí a dál do centra.

Hurá do Vrchlabí

Pokud nespěcháte, odbočte z této silnice směrem na Lánov. Odbočka je v prudké 180ti stupňové zatáčce. Po chvíli narazíte na další křižovatku (na mapě bod 9), kde odbočíte doprava do lesa. Cesta vás povede kolem vodopádu vápenického potoka ( Na mapě bod 10), po louce kolem obory s daňky, až nad vrchlabský městský park.

Přesněji na rozcestí Pod Jankovým kopcem, kde je odpočívadlo s ohništěm a krásný výhled. Od rozcestí se vydáme po žluté, po louce kolem starého dubu. Dál pojedeme po okraji městského parku kde se nám opět naskytnou krásné výhledy. Tentokrát na Žalý a centrum Vrchlabí. Ve městě vyjedeme u bývalého kina.

Hned vedle je výborná kavárna Láffka. Odsud je to přes „lávku“ kousíček do centra. I Vrchlabí poskytuje spoustu vyžití. Za návštěvu určitě stojí Krkonošské muzeum ve Třech historických domcích na náměstí Míru, klášterní zahrada, zámecký park. Pokud toho děti nemají ještě dost, můžete je vypustit na pěkném hřišti buď u Restaurace Švejk, která je nedaleko zmíněného bývalého kina nebo na hřišti u DDM Pelíšek, které je pár kroků od Třech domků.

Pokud se ve Vrchlabí zdržíte na více dní, určitě stojí za návštěvu sportovní areál Vejsplachy s pamparkem, dětskými hřišti, dvěma kiosky, tenisovými kurty a krytým Aquaparkem, kde mají výbornou pizzu a kávu. Bohužel rybník je koupací jen pro odvážlivce. Dá se zde ovšem kempovat. Po celý rok stojí za procházku i přilehlý lužní lesík.

témata článku:
autor:
datum vydání:
10. července 2023

Diskuze k článku „Na kole či koloběžce z Benecka přes Špindlerův mlýn a Strážné do Vrchlabí“

Líbí se Vám naše články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!