Není sice fajn že ledovce tají, ale zase bude víc ropy!
Ostatně co zbývá jiného než ropu začít těžit, jinak by se toho mohl snadno chopit někdo jiný s menšími zkušenostmi a kdo ví jak by to dopadlo!
Pokud Vás nápad na těžbu v Arktidě neznechutí natolik že okamžitě odejdete, tak dejte webu chvíli čas a proklikejte pár odkazů. Prvních pár šedivých odkazů nemá cenu zkoumat, tato část webu je zatím nedokončená – asi na to neměli v Shellu čas.
Něco ke čtení je až pod žlutými položkami v menu.
Těžní věž „Kulluk”
Těžní věž „Kulluk“ byla vyrobena v roce 1983 v Japonsku a v roce 1988 byla poprvé využita při vrtání průzkumných vrtů na Aljašce. Zde se osvědčila, přesto po pár vrtech skončila nevyužitá ve skladě a měla být prodána na šrot. Naštěstí jí ale před tímto osudem zachránil Shell a důkladně jí modernizoval pro využití v drsných podmínkách Arktidy. Žádná ropná společnost zatím v takových podmínkách netěžila ani není plán jak by se zde řešila případná ropná havárie – ale Shell jako velká úspěšná firma takovou výzvu od přírody ráda přijme! Neměl by to být ale velký problém, podívejte se na názornou odbornou ukázku jak snadno je možné ropnou havárii řešit:
Buďme mediální a sociální
Když už víme čím se bude těžit, tak je čas na trochu agitace. Pod menu Let's go Arctic je řada atraktivních plakátů na podporu těžby.
Nejlépe si je prohlédněte osobně, nelze než nepřiznat plnou pravdu například tomu s Titanicem – pokud by Arktida roztála už dávno tak by Titanic nikdy nemohl narazit do zrádné kry! Případně že tání ledovců pomáhá ledním medvědům zdolávat velké úkoly a tím jim zlepšuje život. Vždyť co to bylo za život jen se potulovat po ledovci bez trošku vzrušení a adrenalinu.
V dnešní době nejde ale jen o předem připravené mediální kampaně, je potřeba nabídnout lidem přímo se na kampani podílet. Pokud se chcete přidat tak navštivte odkaz Let's go Social a prohlédněte si co vytvořili ostatní, případně se můžete sami s nějakým úderným sloganem přidat a poslat ho někomu dalšímu. Těžba ropy na severním pólu je přece užitečná a praktická věc takže je potřeba šířit tuto myšlenku dál. Třeba slogan „Někdo říká katastrofa, my říkáme příležitost“ si to zaslouží.
A nakonec něco pro děti
Je potřeba zapůsobit i na nejmenší a firma Shell si to uvědomuje. Proto nabízí i odkaz Just for kids. Zde se dětem vysvětlí, že tání ledovců je sice nepříjemné, ale díky tomu se bude moci vyrobit spousty nových hraček z plastů a maminka a tatínek budou moci jezdit auty. No a je tu i skvělá hra, kdy se budou děti snažit co nejdéle těžit než do těžní věže narazí ledovec. Zkuste si to také, za každou sekundu těžby bude Váš zisk růst o tisíce dolarů. Kdo by tomu odolal...
Co to všechno na Arcticready.com vlastně znamená?
Zdá se Vám to celé místy dost zvláštní, místy až šílené? Inu, máte pravdu. Ona s těmi stránkami totiž vůbec nemá nic společného firma Shell. Celé je to velmi profesionálně a do všech podrobností provedená virální kampaň GreenPeace. Dokonce můžete sledovat i „reálné“ zprávy na Twitteru twitter.com/ShellisPrepared.
Důvod celé této akce Greenpeace je jasný. Shell totiž opravdu plánuje těžbu v Arktidě, odhaduje se že je zde kolem 30% světových zásob zemního plynu a 13% ropy. Z toho by plynuly takové zisky, že za „trošku rizika“ to některým firmám stojí. GreenPeace se to snaží zastavit dokud je ještě čas.
témata článku:
autor:
Diskuze k článku „Není sice fajn že ledovce tají, ale zase bude víc ropy!“